12. Nädal ITSPEA

 Selle nädala teemaks on analüüsida kasutatavust veebis.

Veebis on konkurents tihe ning kliendi rahulolu kindlasti suunab rahakotti mingil määral. 

Selleks, et ettevõte ellu jääks, tuleks kindlasti lõppkasutaja kasutuskogemuse peale mõelda. 

Sellel nädalal valisin ma 2 ettevõtet, kellest ühe puhul olen märganud negatiivset kasutajakogemust ja teise puhul positiivset. Mõlemad on oma teenuse poolest sarnased, pakkudes videokõnede tegemist üle interneti, aga minu kogemus nendega on olnud vägagi erinev pigem halduse poolel, mitte kõne tegemisel. 

Skype 

Minu kogemus Skype'iga halduse poolelt on seotud arvete ja aruannetega, mida raamatupidamisel on vaja saada. Kuigi ma olen juba ligi 1,5 aasta jooksu iga kuu pidanud nende süsteemist leidma ühte lihtsat arvet, kulus mul selleks alati vähemalt 10 minutit ja kannatust. Ma ei tea siiani, kuidas ma õigesse kohta välja jõudsin, aga ma viimasel korral panin järjehoidja õigele lehele. Skype kasutajakonto lehel võib täiesti ära eksida. Selleks, et ma saaksin kätte aruande kuu jooksul tehtud maksetest Skype kontole rahvusvaheliste kõnede jaoks, tuleb läbida mitmeid menüüsid. 

1. Tuleb minna oma kontole


2.  Oma kontolt leiab lehe lõpust ühe menüü "Konto andmed" . Võib tekkida mulje, et siit menüüst juba saabki ostude ajalugu või midagi sarnast arvele kätte, aga ei. Järgmiseks tuleb leida Skype Manager admin tervest loetelust, mis annab vähesel määral märku, et see on õige leht. Eriti segaseks teeb asjaolu, et Skype Manager variante on kaks.
3. Skype Manager admin logib mind uude kohta sisse, kus on lõpuks olemas menüüs aruande valik. Esimestel kordadel otsisin ma kauem, kuna ei sidunud loogiliselt ära, et aruannete alt võib leida arveid.
4. Arvet alla laadida proovides sain nüüd veateate.


Mina olen küll teistsugune Skype keskkonna kasutaja, kui enamus, aga nende veebi ülesehitus tundub mulle väga segane. 
Meeldejäävuse poolest on Skype'is tõesti puudusi. See protsess võttis mul u. 15 minutit aega, et õigesse kohta välja jõuda ja ma pidin mitmeid linke katsetama (kuna ma teadsin, et õige koht on kuskil olemas, sest seda on mulle varem näidatud, siis katse-eksituse meetodil jõudsin ma sinna lõpuks kohale). Samuti esines kogu protsessi lõpus viga, mis teeb äärmiselt rahulolematuks.


Zoom

Zoomi puhul on minu kogemus aga vastupidine. Nende kasutajakonto on oluliselt lihtsam oma ülesehituselt. Ei ole vaja logida eraldi manageerimise kontole - selleks on lihtsalt eraldi konto, kellel on manageerimise õigused. kasutaja seadetes on üks menüü, kust pääseb ligi vajalikule infole. Zoomi leht tundub minule palju puhtam ja arusaadavam võrreldes Skype'i lehega.

Zoomi lehe kasutus on meeldejääv ning tõhus ja vigu pole ma kordagi täheldanud. Arveid saadetake otse maili peale, mitte ei pea neid otsima taga kuskilt veebi sügavustest. 

Rahulolu Zoomi teenusega on kindlasti suurem kui Skype'i puhul. Mitmed muud põhjused on pannud minu tööandjat liikuma Zoomi kasutamise eelistamisele. Lihtsuses peitub võlu.


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

13. Nädala ITSPEA

8. nädala ITSPEA

2. Nädal ITSPEA